پایگاه خبری و تحلیلی پایگاه خبری و تحلیلی .

پایگاه خبری و تحلیلی

گرانفروشی در بوفه دانشگاه ها و ورزشگاه ها تخلف است

اخبار بازار پایشگر-این روز‌ها همزمان با شرایط نامساعد اقتصادی، برخی از سودجویان اقدام به گرانفروشی و عرضه کالا‌های خود با قیمت‌های چندبرابری به شهروندان می‌کنند. یکی از این سودجویان دارندگان غرفه‌های عرضه محصولات غذایی در دانشگاه‌ها هستند.
 

گرانفروشی در بوفه دانشگاه ها و ورزشگاه ها تخلف است
اخبار بازار پایشگر-این روز‌ها همزمان با شرایط نامساعد اقتصادی، برخی از سودجویان اقدام به گرانفروشی و عرضه کالا‌های خود با قیمت‌های چندبرابری به شهروندان می‌کنند. یکی از این سودجویان دارندگان غرفه‌های عرضه محصولات غذایی در دانشگاه‌ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر،گرانفروشی معضلی است که این روز‌ها و در شرایط اقتصادی فعلی موجبات نارضایتی شهروندان را فراهم کرده است. گرچه دستگاه‌های نظارتی و در راس آن‌ها تعزیرات به این موضوع ورود کرده و برخورد قاطعی با متخلفان دارند، اما منوط شدن برخورد با این جرم به گزارش‌ها و شکایات مردمی سبب شده تا گرانفروشی در بیشتر نقاط شهر مشاهده شود.

یکی از مراکزی که این روز‌ها با سوءاستفاده از مکان خود اقدام به گرانفروشی می‌کنند، غرفه‌های عرضه موادغذایی در دانشگاه‌های کشور هستند. نمونه این تخلف‌ها را می‌توان در بوفه عرضه محصولات غذایی دانشگاه سوهانک دید.

دانشگاهی که به علت محل جغرافی خاص خود، فاصله زیادی تا اولین سوپرمارکت دارد و همین موضوع سبب شده تا عرضه کننده محصولات غذایی در این دانشگاه محصولات خود را قیمت‌های دلخواه عرضه کند و دانشجویان نیز چاره‌ای جز خرید از این عرضه کننده نداشته باشند.

این تخلفات تنها محدود به عرضه کننده محصولات غذایی نمی‌شود و انتشاراتی این دانشگاه نیز ضمن عرضه محصولات خارجی در سال حمایت از کالای ایرانی و گفتن با افتخار این عبارت که «جنس ایرانی به درد نمی‌خورد» انواع لوازم تحریر را به قیمت‌هایی بیش از قیمت بازار عرضه می‌کند.

نکته جالب توجه این است که این متخلفان با چاپ قیمت‌های دلخواه بر روی برچسب و چسباندن آن بر روی قیمت چاپی محصولات، سعی در القای این مسئله به خریداران دارند که این قیمت‌ها توسط تولیدکننده درج شده است.

یکی از دانشجویان  گفت: «این فروشگاه دست کم محصولات خود را هزار تومان گرانتر می‌فروشد.

برای مثال ساندویج ژامبون مرغ که روی بسته بندی آن قیمت ۳ هزار تومان درج شده را به قیمت ۶ هزار تومان و کیک ۱۵۰۰ تومانی را ۲۵۰۰ تومان عرضه می‌کند.»

مرجع اخبار رسمی

دانشجوی دیگری با گلایه از گرانفروشی رخ داده گفت: «ما دانشجو‌ها درآمدی نداریم که بخواهیم محصولات را با این قیمت‌های نجومی بخریم. برای خرید یک خودکار معمولی باید ۴ هزار تومان به انتشاراتی پرداخت کنیم.»

در همین زمینه محمد علی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران ، اظهار کرد: در صورت وقوع گرانفروشی و هرگونه تخلفی از این دست در مراکز عرضه کالا و خدمات، سازمان تعزیرات به عنوان متولی به این موضوعات ورود و با متخلفان برخورد می‌کند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۵۶:۵۳ توسط:پایشگر موضوع: نظرات (0)