پایگاه خبری و تحلیلی پایگاه خبری و تحلیلی .

پایگاه خبری و تحلیلی

واکنش لهستان به احضار کاردارش: حق داریم هر کنفرانسی می‌خواهیم برگزار کنیم

به گزارش تیم بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از آنکه وزارت امور خارجه کشور‌ایران در عکس العمل به تصمیم لهستان برای میزبانی از یک نشست ضدایرانی کاردار این مملکت را احضار کرد، وزارت خارجه لهستان روز یک شنبه با صادر شدن بیانیه‌ای بر حق خود برای برگزاری چنین نشستی اصرار کرده میباشد .

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

در این بیانیه با اشاره به دیدار کاردار این کشور با مدیریت اداره اول اروپای شرقی وزارت کارها خارجه ایران، آمده است: «دیپلمات لهستانی محتوای کنفرانس وزارتی در زمینه خاورمیانه را که در ماه فوریه سال جاری در ورشو و به صورت مشترک با ایالات متحده برگزار می‌شود، تشریح کرد .»

این بیانیه می‌افزاید: «به عقیده ما، جامعه بین‌الملل این حق را دارااست که موضوعات گوناگون منطقه‌ای و جهانی را به مشاجره نهاده و لهستان نیز [این حق را دارد] که کنفرانسی را برگزار نماید که هدف آن ساخت بستری برای اقداماتی برای رواج ثبات و شکوفایی در حیطه خاورمیانه هست .»

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه سال جاری نشستی به میزبانی لهستان برگزار می شود که تیتر قانونی آن «آینده خاورمیانه» است، ولی بیش از هر چیز بر کشور‌ایران متمرکز است . به گفته پامپئو، در این نشست که با مشارکت وزرای خارجه کشورهای مختلف و همینطور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود، سعی خواهد شد تا اتحادی برعلیه ایران صورت گیرد . هنوز اسامی کشورهایی که در این نشست حضور می‌یابند، اعلام نشده می‌باشد .

در واکنش به میزبانی لهستان از این نشست، امروز (یکشنبه) «ویچخ اونلت» کاردار این مرز و بوم به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار شد . بنا بر اعلام سخنگوی وزارت کارها خارجه، طرف اهل ایران در این دیدار «مراتب اعتراض قانونی جمهوری اسلامی کشور ایران نسبت به مبادرت طرف لهستانی در ملازمت و همراهی با آمریکا برای برگزاری این کنفرانس را اعلام داشته و اظهار‌ این یک جنبش خصمانه از سوی آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران می باشد و انتظار می‌رود لهستان از ملازمت با ایالات متحده در برگزاری این کنفرانس پرهیز نماید .»

لهستان که دولتی راستگرا دارد، از جمله نزدیک‌ترین کشورهای اروپایی به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکاست و به واشنگتن پیشنهاد داده که یک پایگاه نظامی والا در این سرزمین تأسیس نماید . رئیس‌جمهور لهستان از این مقر با تیتر «دژ ترامپ» خاطره کرده میباشد . ورشو اگرچه به ظواهر از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرده، البته از نادر کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که از قابلیت ملازمت و همراهی با تحریم‌های ایالات متحده نیز کلام کرده و از دیگر کشورهای اروپایی خواسته با سیاست واشنگتن در قبال ایران همراه شوند .

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دی ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۲۷:۰۹ توسط:پایشگر موضوع: نظرات (0)