پایگاه خبری و تحلیلی پایگاه خبری و تحلیلی .

پایگاه خبری و تحلیلی

شرایط فاجعه بار پناهندگان سرگردان در قایق‌های نجات آلمانی

رسانه‌های آلمانی در گزارشی از وضعیت فاجعه توشه پناهندگان نجات یافته از دریای مدیترانه در قایق‌های نجات آلمانی که کماکان در انتظار قبول از طرف اتحادیه اروپا می باشند خبر دادند .

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی


۱۷
دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹ بین الملل اروپا ایده ها شرایط
فاجعه توشه پناهندگان سرگردان در قایق‌های نجات آلمانی به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم کماکان سرانجام 49 پناهجویی که در دو کشتی نجات آلمانی در سواحل مالت به رمز می برند غیر قابل درک میباشد .

امدادگران قایق نجات آلمانی "سی-واچ" قبل از سال نو میلادی 32 نفر را در دریای مدیترانه از مرگ نجات دادند . در روزهای آخری ماه دسامبر سال قبلی میلادی (2018) نیز قایق نجات دیگری به اسم "سی-آی" 17 پناهجوی دیگر را نجات اعطا کرد .

این دوقایق به یاد وضعیت بد دریا اجازه یافتند به سواحل مالت نزدیک شوند، ولی اذن ورود به ساحل این مرز و بوم را نیافتند .

مالت، ایتالیا و اسپانیا حاضر نیستند این پناهجویان را بپذیرند . ماتئو سالوینی، وزیر مرز و بوم ایتالیا، که رهبر حزب افراطی لیگ شمال ‌است، در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار مجله ایتالیایی "ایل مساجرو" اعلام کرد که ایتالیا دیگر مکانی برای قبول پناهجویان نمی‌باشد .

سالوینی که بینش دوچندان انتقادآمیزی نسبت به اتحادیه اروپا، یورو، مهاجرت غیر قانونی و رئیس پناهجویان از سوی اتحادیه اروپا دارد، در یک پیام توئیتری هم در همین ارتباط تاکید کرد که "سواحل ایتالیا کماکان بسته خواهند ماند ."

آلمان و هلند اعلام کرده‌اند در صورتی که دیگر کشورهای اروپایی هم اعلام همیاری کنند، حاضرند این پناهجویان را بپذیرند .

یک عدد از سخنگویان وزارت مملکت آلمان اعلام کرد که این مرز و بوم به کمیسیون اتحادیه اروپا پیام داده که آلمان حاضر هست این پناهجویان را در چارچوب پخش هماهنگ پناهجویان نجات یافته در کشورهای اروپایی بپذیرد .

به متن رسانه های آلمانی شرایط پناهندگان در این کشتی های نجات زیاد فاجعه توشه میباشد .

خبرنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" در مطلبی در این باره نوشت که موقعیت در دو کشتی پناهندگان اداره های امدادی آلمانی که در سواحل مالت پهلو گرفته میباشد کماکان بدتر می شود .

سازمان موسوم به "سی آی" صبح روز دو شنبه خبر بخشید که آب مصرفی و آشامیدنی در این کشتی ها به سطح جیره بندی رسیده هست . بیش از 17 نجات یافته در این کشتی ها در یک خوابگاه بیش از یک هفته صرفا با یک سرویس بهداشتی راز می کنند . تشک و لباس برای تعویض وجود ندارد . همچنین در قایق نجات "سی واچ" که 32 پناهنده در آن وجود دارد شرایط دوچندان وخیم و بحرانی است .

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دی ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۳۱:۳۶ توسط:پایشگر موضوع: نظرات (0)